töltés

Edzéstervek - Az online sportlabor

Kötélmászás láb nélkül

Kötélmászás láb nélkül

  

A kötélmászás az egyik leginkább funkcionális gyakorlat Panka gyakorlatai közül. Nem csoda, hogy 2500 éves ábrázolásokon már szerepelt, mint görög pankrátorok edzésmódszere.

A kötélmászás az egyik leghatékonyabb kondíció fejlesztő gyakorlat a felsőtest számára mivel igénybe veszi a   felsőtest húzó izmait (széles hátizom, karhajlítók) de még az alkar ujjakat hajlító izmokat sem kíméli. 

A láb nélküli mászásnál fontos a szorítóerő. Egyik kezeddel nyúlj fel úgy, hogy kezed még enyhén hajlítva legyen és húzd magad, miközben másik kezeddel eggyel feljebb kapaszkodsz... és így tovább a plafonig.

Ereszkedésnél ne nyújtsd ki a kezeidet, mert nehezebb lesz adagolni a süllyedést.


  • Nyomtasd ki

    Kinyomtatom

    A klasszikus módszer híve vagy? Nyomtasd ki az egész gyakorlatot, vidd magaddal bárhová és csináld amikor jólesik.

  • Oszd meg

    Megosztom

    Ismerősöd épp egy ilyen weboldalt keres? Vagy szeretnéd, ha együtt próbálnátok ki? Küldd el neki és eddzetek társaságban.