töltés

Edzéstervek - Az online sportlabor

Bemelegítés úszás előtt szárazon

Bemelegítés úszás előtt szárazon

Kropkó Péter

Kropkó Péter triatlonista

Gyermekkorától rendszeresen sportolt, úszott, tornázott és középiskolás évei alatt vízilabdázott is. 1984-ben versenyzett először triatlonosként, Szolnokon, 1986-ban már Bécsben, egy nemzetközi versenyen állt rajthoz. 1988-ban első magyarként elindult a Hawaii Ironman viadalon is és ezutáns is rendszeresen sikerült magát kvalifikálnia. Összesen ötvenegy Ironman-viadalon indult, négyszer nyerte meg a japán Strongman-viadalt és kétszer a svájci Ironman-bajnokságot. Japánban szobrot is állítottak tiszteletére. 2005 októberében visszavonult a versenyzéstől. Jelenleg tanácsadóként dolgozik.

 

 

IRONMAN 70.3 Budapest
Vegyél részt Te is Európa legjobb versenyén!

 

A szárazföldi bemelegítés célja, hogy amikor még hidegek a reggelek, illetve víz hőfoka nem megfelelő – Magyarországon általában május és szeptember tájékán –, szárazföldön melegítsük be hatékonyabban az izomzatot, amit esetlegesen a vízben nem is volna lehetséges.

Az is elképzelhető, hogy a vízben való bemelegítésnek fizikai akadályai vannak. Triatlonban elsősorban az úszóizmok helyzetbe hozása a legfontosabb, és ennek a jelentősége a kor előrehaladtával növekszik. Alapozásnál erősebb versenyektől távol a mélyebb erősebb nyújtás, versenyek közelében a könnyebb nyújtás javasolt.

A hidegnyújtás kockázatos, ezért óvatosan bánjunk vele pihenő napokon/heteken, de hasznos lehet, ha nem visszük túlzásba. 

 

A karizmok és az ízület bemozgatása

A gyakorlatok leírása a képekre kattintva.

Malomkörzés előre Malomkörzés hátra
Páros karú körzés előre (pillangózás) lábrugózással Nagy sebességű egykaros karkörzés

 

A karizmok és a vállízületek nyújtása

Vállizom nyújtás Vállizom- és felkar nyújtás
Váll hátrafeszítés hajlított karral Váll hátrafeszítés nyújtott karral

Edzés

Bemelegítés

A karizmok és az ízület bemozgatása

Gyakorlat Mennyiség

Malomkörzés előre

00:01:30 óó:pp:mp

Malomkörzés hátra

00:01:30 óó:pp:mp

Páros karú körzés előre (pillangózás) lábrugózással

00:01:30 óó:pp:mp

Nagy sebességű egykaros karkörzés

00:01:30 óó:pp:mp

Bemelegítés

A karizmok és a vállízületek nyújtása

Gyakorlat Mennyiség

Vállizom nyújtás

00:01:30 óó:pp:mp

Vállizom- és felkar nyújtás

00:01:30 óó:pp:mp

Váll hátrafeszítés hajlított karral

00:01:30 óó:pp:mp

Váll hátrafeszítés nyújtott karral

00:01:30 óó:pp:mp


  • Importáld

    Teljesítem

    Tedd be az online edzésnaplódba egy gombnyomással és kövesd a fejlődésed!

  • Nyomtasd ki

    Kinyomtatom

    A klasszikus módszer híve vagy? Nyomtasd ki az egész gyakorlatot, vidd magaddal bárhová és csináld amikor jólesik.

  • Oszd meg

    Megosztom

    Ismerősöd épp egy ilyen weboldalt keres? Vagy szeretnéd, ha együtt próbálnátok ki? Küldd el neki és eddzetek társaságban.