töltés

Edzéstervek - Az online sportlabor

3 hetes téli futóterv

3 hetes téli futóterv

Mit lehet tenni, hogy ne veszítsünk a formánkból a télen?

Régi és elavult közhely, hogy télen nem lehet semmit sem csinálni. Az sem igaz, hogy télen nem lehet fejlődni, ám azzal egyet értünk, hogy nem télen fogunk egyéni csúcsot futni, 5, 10 esetleg 20 km-es távon.

 

Akkor mégis miben és hogyan lehet előre lépni e téren, e télen?

A futás teljesítménye - vagy nevezzük egyszerűbben - sebessége, sok összetevő együttes kölcsön- és mellékhatásából áll össze. A teljesség igénye nélkül számít a technika, az alapállóképesség, az állóképesség, az erőállóképesség, az erő és e képességek „mellékhatásaként” kifejlődött keringési- és légzési rendszer. E képességek fejlesztésének sorrendbe állítása adja meg, az éves edzésrendszer egymásra épülését. Például, ha télen megfelelően fejlesztjük a regenerációt és a keringési rendszert sok, hosszú, lassú futással (LSD – long, slow distances), akkor nyáron több résztávot tudunk elvégezni.

Tehát alapozzunk alaposan, kezdjük három hét lassú, könnyed futással.

 

ensport - a tudatos teljesítmény

 

Hétfő
Kedd
Szerda
Csütörtök
Péntek
Szombat
Vasárnap
1. hét
2. hét
3. hét

  • Importáld

    Teljesítem

    Tedd be az online edzésnaplódba egy gombnyomással és kövesd a fejlődésed!

  • Nyomtasd ki

    Kinyomtatom

    A klasszikus módszer híve vagy? Nyomtasd ki az egész gyakorlatot, vidd magaddal bárhová és csináld amikor jólesik.

  • Oszd meg

    Megosztom

    Ismerősöd épp egy ilyen weboldalt keres? Vagy szeretnéd, ha együtt próbálnátok ki? Küldd el neki és eddzetek társaságban.

Biztos törlöd az edzéstervet?